FANDOM

Yapılacak

Yapılacaklar, bir kez tamamlanması gereken veya düzenli bir biçimde yapılmayan, "Besin değerleri hakkında sunumu tamamla" veya "Arabayı yıka" gibi işlerdir. Diğer örnekleri incelemek için lütfen Örnek Yapılacaklar sayfasını ziyaret et.

Bir bitiş tarihi belirleyebilirsin ancak bu tarihi geçirmek veya Yapılacak İşin renginin kırmızıya dönmesi avatarının sağlığını azaltmaz.

Oluşturulacak Yapılacak İş sayısı için bir üst limit yoktur.

Yapılacaklar, Alışkanlıklar ve Günlük İşlerin ardından İşler sayfasında görüntülenen iş kategorilerinin üçüncüsüdür.

Yapılacakların EtkileriEdit

ÖdüllerEdit

Bir Yapılacak İş işaretlendiğinde, griye dönüşür. Aktif Yapılacaklar listesinden kaldırılıp Bitmiş Yapılacaklar listesine taşınır ve oyuncu tecrübe puanı, altın, mana, şansa bağlı olarak düşen eşya ve yine şansa bağlı olarak kritik vuruş kazanır.

Tamamlanmamış YapılacaklarEdit

Günlük İşlerin aksine, Yapılacaklar tamamlanmamış biçimde bırakıldıklarında sağlık kaybına neden olmaz.

Zaman geçtikçe, Yapılacaklar gitgide kırmızıya dönüşür ve tamamlandıklarında daha fazla tecrübe ile altın kazandırırlar. Bu, eski işleri tamamlama konusunda ekstra teşvik sağlar.

Yine de, sürekli artan değer teşvik kırıcı olabilir, bu yüzden kazanılabilecek tecrübe ve altının bir sınırı vardır ve bir işin bu sınıra ulaşması bir ay sürer. Bu şekilde daha büyük bir ödül alma uğruna işlerini birkaç haftadan fazla ertelemekten caydırılırsın.

Bir Yapılacak İş Oluşturmak Edit

To-Dos entry box and tabs

Tek Bir Yapılacak İş ekle

Yapılacaklar listende bir öğe oluşturmak için:

  1. Görevi "Yeni Yapılacak İş" yazan kutuya gir.
  2. Onaylamak için Enter veya + tuşuna bas.

Bir Yapılacak İş'i oluşturmadan önce bir veya daha fazla etiket seçersen, bu etiketler Yapılacak İş'e otomatik olarak uygulanır.

Çoklu Yapılacak İş Ekleme Edit

To-Dos Add Multiple

Bir seferde çoklu Yapılacak İş ekleme

Bir seferde birkaç Yapılacak İş eklemek için:

  1. "Çoklu Ekle" bağlantısını tıklayın.
  2. Büyük beyaz metin kutusuna Yapılacak İş'ini yaz. Bir Yapılacak İş'i oluşturduktan sonra, bir sonraki Yapılacak İş'i başlatmak için Enter tuşunu kullan.
  3. İşiniz bittiğinde + butonunu tıkla.

Etiketli birden fazla Yapılacak İş eklemek için bir veya daha fazla etiket seç ve ardından Yapılacak İş'lerini ekle.

Sohbet'den Kopyalama Edit

Doğrudan bir sohbet mesajından yapılacaklar listesine oluşturan bir özellik mevcuttur. Bununla ilgili daha fazla bilgi edinmek için Sohbet sayfasına bakabilirsin.

Yapılacaklar Listenin Görüntülemesi Edit

Habitica, Yapılacaklar listeni üç şekilde görüntülemeni sağlar:

  • Aktif: Tamamlanmamış istisnasız bütün Yapılacak İş'lerinizi gösterir.
  • Tarihli: En yakın tarihlerden başlayarak, yalnızca bitiş tarihli etkin Yapılacak İş'lerinizi gösterir.
  • Bitmiş: Yakın zamanda tamamlanmış Yapılacak İş'lerini gösterir (Aşağıdaki Bir Yapılacak İş'i Tamamlamak konusuna bakabilirsin).

Bir görünümden başka bir görünüme geçmek için Yapılacaklar listesinin giriş kutusunun altındaki sekmeleri tıklayın.

Bir Yapılacak İş Düzenlemek Edit

Kurşun kalem simgesini tıklayarak bir Yapılacak İş düzenleyebilirsin. Düzenleme modunda, işin başlığını düzenleyebilir ve sonradan bu işin üzerine fareni geçirince görünecek ek notlar katabilirsin. Aşağıda açıklanan başka birçok şey düzenlenebilir.