FANDOM

Statusbar

Kalp ikonu olan kırmızı bar, sağlık barıdır. Sağdaki oran maksimum edinilebilecek sağlık puanı miktarının (50) ne kadarına sahip olunduğunu gösterir.

Sağlık Puanı (genellikle HP olarak (ing. Health Points) kısaltılır) oyuncunun sağlığını gösterir ve oyuncuların Günlük İşlerini ne kadar iyi bitirdiklerini ve kötü Alışkanlıklarıyla ne kadar iyi başa çıktıklarını işaret eder. Her oyuncu maksimum 50 HP sahibi olabilir ve bu değer değişmez.

Sağlık BarıEdit

Health

Sağlık barı Habitica'nın her sayfasında bulunan üst menündeki kırmızı ve en üst bardır. Oyuncunun avatarının sağ tarafında yer alır. Sağlık barı, barın solundaki kalp ikonundan kolayca anlaşılabilir. Bar anlık HP'nin maksimum HP'ye oranını sayısal biçimde göstermektedir (örn. 48/50 HP). Kırmızı barın üzerine gelmek, oyuncunun HP'si ile ilgili daha net ondalık sayıları gösterir. Sağlık barının maksimum değeri, oyuncunun seviyesi veya özellik puanı dağıtımından bağımsız olarak daima 50'dir.

Sağlık KaybetmekEdit

Oyuncular üç şekilde sağlık kaybedebilirler:

Alışkanlıklar ve Günlük İşler yüzünden kaybedilen sağlığın miktarı işlerin zorluğuna, değerine (rengine) ve oyuncunun Bünyesine (CON) bağlıdır. Kolay Alışkanlıklar ve Günlük İşler 2 HP hasar limitinden başlarlar; orta işler 3 HP, zor işlerse 4 HP alt limite sahiptir.

Hasar Bünye tarafından azaltılır ve yüksek Bünye daha fazla koruma anlamına gelir. Yine de Bünye canavar hasarına karşı koruma sağlamaz. Seviye atladıkça Bünye gelişir ve Bünye arttırıcı ekipmanlarla miktarı desteklenebilir. Şifacılar ve Savaşçılar kendileri veya grupları üzerinde kutsama uygulayarak Bünye özelliklerini geçici olarak arttırabilirler (detaylar için bkz. Yetenekler > Uygun Yetenekler).

Bir Alışkanlığın veya Günlük İşin değeri (rengi) değiştikçe, verdiği hasar da bununla paralel olarak değişir. İş maviye yaklaştıkça hasar azalır, kırmızılaştıkça da hasar artar. Böylece, - butonuna basılarak her kötü Alışkanlık kaydedildiğinde veya Gün Bitimi öncesinde bir Günlük İş bitirilmediğinde, hasar yükselir. Belirli sınıf yetenekleri, Savaşçının Gaddar Vuruş ve Şifacının Dağlayan Aydınlık yetenekleri gibi, mücadele dışı işlerin kırmızılığını azaltmak ve daha az hasar vermelerini sağlamak için kullanılabilir. 

Son olarak, aksatılan Günlük İşlerden kaynaklı bazı hasarlar Gizlilik yeteneğini kullanan Düzenbaz oyuncular tarafından kaçınılabilir. 

Eğer gece, aksattığın Günlük İşlerden ötürü olması gerekenden fazla hasar alıyor gibi görünüyorsan, tarayıcın Günlük İşleri işaretlerkenki aksiyonlarını doğru olarak kaydetmiyor olabilir. Senkronizasyon Hataları sayfasına göz at, özellikle de "Senkronize Hatalarını Minimuma İndirmek" ve "Günlük İşlerin çoğunu/tümünü bitirmeye rağmen sağlık ve seri kaybetmek." kısımlarını incele.

ÖlümEdit

Death

Ölüm habercisi açılır pencere mesajı.

Ana madde: Ölüm Mekanikleri

Eğer oyuncunun sağlığı sıfıra inerse karakteri ölür; bir seviyesini, altınlarının tümünü ve tek bir parça ekipmanını kaybeder. Daha fazla bilgi ve ölümden kaçınma stratejileri için, Ölüm Mekanikleri sayfasını ziyaret et.

Sağlığı Geri KazanmakEdit

Oyuncu her seviye atladığında kaybedilmiş olan tüm sağlık yenilenir ve Şifacılar hem kendilerinin hem de grup üyelerinin sağlıklarını direkt olarak iyileştirme olanağına sahiptirler (detaylar için bkz. Şifacı Yetenekleri).

Kaybedilen sağlığı seviye atlamadan veya yetenek kullanmadan direkt geri kazanmak için aynı zamanda iksirler de kullanılabilir. Sağlık iksiri Ödüller sütunundan 25 altın karşılığında satın alınabilir ve 15 HP kazandırır. Tazelenme İksiri Marketten 4 elmas karşılığı satın alınabilir ve kaybedilen sağlığın tamamını yenilediği gibi tüm işleri nötr (sarı) hale geri getirir.

Eşsiz güçleri nedeniyle Büyücüler sağlık kazanmak için seviye atlamaya, Düzenbazlar iksirlere ve Şifacılar yeteneklerine daha çok yönelirler. Savaşçılar bu stratejilerin kombinasyonunu, Günlük İşler ve olumsuz Alışkanlıklar karşısında iyi derece savunmalarını ve canavarlara karşı kuvvetli hücumlarını birlikte kullanmalıdırlar. 

Adaletsizce Kaybedilen Sağlığı Geri KazanmakEdit

Eğer bir oyuncu, bir hata veya teknik bir arıza nedeniyle adil olmayarak sağlık kaybettiğini düşünürse, karakter değerlerini Ayarlar -> Site (direkt link) altındaki Karakter Değerlerini Düzelt butonuna tıklayarak düzeltebilir.