FANDOM

Gold-and-silver

Oyuncunun altın miktarı araç çubuğunda gösterilir.

Altın Puanı (ing. Gold Points - GP) özel Ödüller, sağlık iksirleri, ekipman, Efsunlu Gardırop ödülleri, belirli görevler ve dönüşüm eşyaları satın almaya yarayan oyun içi bir para birimidir. Ek olarak, aboneler ve grup planı üyeleri her ay sınırlı sayıda elması, tanesi 20 altın karşılığında satın alabilirler. Oyuncunun altın miktarı araç çubuğunun sağ üst kısmında gösterilir.

AltınEdit

Screen Shot 2014-01-06 at 8.55.52 PM
Oyuncular Alışkanlık, Günlük İş ve Yapılacak İş bitirdikçe; yiyecek, yumurta ve kuluçka iksirleri gibi fazlalık envanter eşyalarını satarak; bir de belirli görevleri tamamlayarak altın kazanırlar. Aynı zamanda Düzenbazlar Yankesicilik ve Arkadan Bıçaklama yeteneklerini kullanarak işlerinden altın bonusu elde edebilirler.
Gold-gain

Oyuncuların altın kazandığını bildiren diyalog bildirimi.

Tüm işler tamamlandıklarında altın kazandırırlar ancak kazanım miktarı iş değerine, iş zorluğuna ve oyuncunun Sezgisine (bir karakter özelliği) bağlı olarak değişir. Yüksek Sezgiye sahip oyuncular daha fazla altın kazanırlar.

GümüşEdit

Screen Shot 2014-01-06 at 8.55.56 PM
100 kuruşun 1 liraya eşit olması gibi, 100 gümüş 1 altına eştir. Gümüş, oyuncu tarafından belirlenen özel ödüllerde harcanabilir. Bu ondalık bir fiyat belirleyerek gerçekleşir (örn. 1.50 1 altın + 50 gümüşe eşittir).

Altın GösterimiEdit

HabitRPG-Gold-Thousands-Display

Altın miktarı araç çubuğunda gösterilirken "k" bin anlamı taşır.

Sahip olunabilecek altın miktarının üst limiti bulunmaz.

1000 altına ulaşıldığında, araç çubuğunda gösterilen altın miktarı 1.0k olarak kısaltılır (k, bini simgeler). Kısaltılmış gösterimin üzerine gelerek [veya İstatistikler sayfası üzerinden, sahip olunan net altın miktarı hala görülebilir.

Altın Kazanımını Arttırmak Edit

Oyuncular Sezgi özelliklerini geliştirerek kazandıkları altın miktarını arttırabilirler. Ek olarak, eğer düzenli olarak kutsama uygulayan bir grupta oynuyorlarsa ve grup üyeleri aynı zaman dilimindeyse, kutsamaları etkilerinin tüm gün sürmesi için sabah erken uygulamak en iyi seçenektir (Yükleme Ekranı İpucu #5). Eğer grup üyeleri farklı zaman dilimlerindelerse veya kutsama uygulayan üyelerle koordinasyon sorunları yaşanıyorsa, altın kazanımını arttırmanın bir diğer yolu da tamamlanan işleri anında işaretlemek yerine Sezgi özelliğinin kutsamalar sayesinde yüksek olasılıkla artmış olacağı akşam saatlerinde topluca işaretlemektir. Günlük İşler için, "Tamamlandı" şeklinde bir liste maddesi eklenerek iş bitirildiğinde hatırlatıcı olarak kullanılabilir. Günün sonunda, tamamlanmış olan tüm Günlük İşlerin direkt kendisi işaretlenebilir. Yapılacak İşlerin aksine, listeler Günlük İşlerin ödüllerini değiştirmez, bu yalnızca Günlük İşin tamamlandığını not etmek ve işaretlemeyi ertelemek içindir.

Bu metodun olumsuz yanı, gün boyunca daha az Mana kazanmaktır; bu da Yeteneklerin kullanımını limitler.

Altın KaybetmekEdit

Oyuncular öldüklerinde veya Reenkarnasyon Küresi kullandıklarında tüm altınlarını kaybederler.

Eğer tamamlanmış bir Yapılacak İşin veya Günlük İşin işaretini kaldırırlarsa, işaretledikleri zaman kazandıkları altının eş miktarını kaybederler (yuvarlama hataları zaman zaman mikarlarda ufak farklara neden olabilir).

Altın arada sırada Senkronizasyon Hataları nedeniyle de kaybedilebilir, mesela tamamlanmış bir İş tamamlanmamış hale gelirse.

Eğer adil olmayan biçimde altın kaybedersen (örneğin adaletsizce ölmek, beklenmeyen bir hata ya da kazara yanlış özel ödülü satın almak), altınını Karakter Değerlerini Düzenle seçeneği ile geri alabilirsin.